#marecmesiacknihy

Leave a Comment
Dnes trochu kratší random post.
Pre mňa osobne je mesiac knihy každý mesiac v roku. Nielen marec.
V poslednej dobe čítam veľa, najmä po večeroch. Možno práve preto som sa rozhodla sharovať 5 kníh,
ktoré sú v mojej poličke najkratší čas..

Jack Kerouac Na ceste   J.D. Salinger Deväť poviedok
Obe knihy som dostala od priateľa k narodeninám. Jackove Na ceste som čítala už pred rokmi v češtine, požičanú z knižnice. O to viac sa teším, že ju mám v rodnom jazyku a úúplne novú, voňavučkú. Napriek tomu, že kniha je miestami monotónna (možno pre niekoho celá kniha), páči sa mi myšlienka cestovania - slobody. Druhá kniha: 9 poviedok od Salingera som nikdy predtým nečítala, preto sa nemôžem dočkať, kedy začnem.. Dúfam, že čoskoro.

Guy de Maupassant Miláčik
 Kniha, ktorú čítam teraz. Miláčika od Maupassanta som dostala k narodinám od sestry. Zaujímavé je, že ma začínajú baviť knihy, o ktorých nám rozprávali na strednej škole, ktoré sme mali v povinnom čítaní a musela som sa tak premáhať, aby som ich prečítala. Dnes sa nepremáham vôbec. Netrvdím, že knihy minulé sú lepšie ako tie dnešné, no pravdupovediac, veľa spisovateľom mi dnes príde cliché - nudných - neoriginálnych. A možno len predčasne odsudzujem..

Tomáš Ulej Ale
 Kniha, ktorú som prečítala miliónkrát. Zbierka aforizmov od Tomáša Uleja.  Ak poznáte aforizmy Janovica alebo Lasicu, zamilujete si aj mladého Uleja. Teda, aspoň ja som si zamilovala.. Napriek tomu, že som túto knihu dostala už minulé vianoce, listujem si v nej vždy, keď si chcem zlepšiť náladu, keď som rozhádaná so svetom. Tomáš satiricky pomenúva osobné, spoločenské, ale aj politické veci, ktoré  sú súčasťou každodenného života. Určite odporúčam.

Július Satinský Listy Oľge
Kniha, ktorú som prečítala len nedávno. Listy Oľge Lajdovej od Satinského sú skvelým príkladom kamarátských - milostných listov žene.
Julo je majster slova, do každého lista vkladá emócie = smútok, smiech, lásku. Knihu som zhltla za dva dni. List po liste. O to viac boli listy a všetko to okolo smutné, keď som si prečítala, ako tragicky zahynula Oľga. Nebudem opisovať ďalej. Som skôr nahnevaná, že dnes už listy nepíšeme. Zvykli sme si na smajlíkov, ktorí aj slová povedia za nás. Škoda.

Pekné marcové čítanie
Monika

0 komentárov:

Zverejnenie komentára