Milano pt 1

Leave a Comment
Prvý júnový víkend sme sa vybrali s Marekom na krátky výlet do Milána. Letenky som bookla mesiac pred odletom za smiešnu cenu /cca 50 eur return flight ticket z Bratislavy/ a keďže počasie nám prialo na jednotku, výlet už lepšie dopadnúť nemohol. Okrem všetkých známych turistických miest sme sa bližšie pozreli aj na štadión San Siro /Marekova požiadavka/, oddychovali v prekrásnych parkoch a prejedali sa talianskými špecialitami. Och, talianska zmrzlina, to je to, čo mi bude chýbať najviac! 
Hotel, v ktorom sme bývali, sa nachádzal neďaleko hlavnej stanice, ktorá je, mimochodom, druhou najväčšou vlakovou stanicou v Taliansku. Pokiaľ cestujete z blízkych letísk ako je Bergamo alebo Malpensa, autobus vás dovezie priamo pred Grandi Stazioni. Cesta do centra mesta zo stanice je veľmi ľahká, v postate môžete ísť stále rovno rovno rovno až sa dostanete pred Teatro alla Scala. Áno, tá La Scala, ktorá je spájaná s poprednými opernými hviezdami. Od La Scaly je to len pár krokov ku známej Gallerii, preplnenej predraženými reštauráciami a módnymi značkami ako je Prada, Louis Vuitton, Giorgio Armani a podobne. Ak vám nerobí problém zaplatiť za kabelku najnovšejkolekcie z dielne LV 1700 eur, Galleria je správne miesto na oprášenie vašej kreditky. Ak ste len window shopper ako ja, pomaly prechádzate cez Galleriu k  námestiu Piazza del Duomo, na ktorom sa dominantne pýši gotická katedrála. Z terasy katedrály, kde môžeme vyjsť peši po schodoch alebo výťahom/ je výhľad na celé Miláno, ale aj na blízke Alpy.
Výlet do Milána určite odporúčam, o to viac tým fashion addicted ľuďom, ktorí milujú hľadanie inšpirácie v druhých. Móda Talianov je far far away od tej našej. Dievčatá v šatách pripomínajúcich župan so zdravotníckymi šľapkami na nohách vidíte na každom rohu! A nebola som unesená len z nich.  Jednoduchosť, no originalita v obliekaní je cítiť na každom rohu. Na mladých i starých. Na objektív zrkadlovky som, žiaľ, módne ikony nezachytila. To by som musela fotiť neustále. Fotky, ktoré postujem nie sú profesionálne, napriek tomu mi aj po mesiacoch-rokoch budú evokovať spomienky na jeden pekný výlet počas slnečného júna.

Pekný slnečný jún
Monika

0 komentárov:

Zverejnenie komentára