USA trip part 1

3 comments
Ospravedlňujem sa za nečinnosť, ktorú ste mohli zachytiť posledné mesiace, no okrem pracovnej zaťaženosti som absolvovala aj krásnu dovolenku niekoľko tisíc kilometrov od domova. Vlaste tomu ešte stále nemôžem uveriť.. V polovici októbra sme sa s priateľom vybrali na dovolenku do USA, bez cestovky, na vlastnú päsť. Vôbec prvýkrát do Ameriky, zažiť dobrodružstvo, spoznávať nové miesta, oddýchnuť si a utiecť zo sychravého počasia, ktoré práve na Slovensku začínalo. Keďže pripravujem spolu 3 posty (tento bude najdlhší), opíšem v krátkosti jednotlivé dni.
Za cieľ cesty sme si určili Los Angeles. Po dlhých hodinách cestovania z Budapešte (jeden prestup v Londýne) sme sa dopravili do L.A., kde nás privítalo ešte stále letné počasie. Taxík, do ktorého sme nasadli hneď po príchode do L.A., šoféroval usmiaty Mexikánec, ktorý nás previezol po kadejakých ghettách, ale neskôr aj po Beverly Hills (viezol nás štýlom "musím na vás zarobiť", keďže sme boli cestujúce doláre). Takmer po hodine cesty sme konečne vystúpili v objednanom hoteli. Hotel sme si už polroka dopredu zabookovali v centre Hollywoodu, len pár krokov od Walk of Fame, v bezprostrednej blízkosti atrakciám, ako bol napr. aj areál Universal Studios, v ktorom sme strávili jeden celý deň. V areáli Universal Studios sme sa naozaj vybláznili a nachvíľu sa preniesli do detských čias, keďže návštevníci sú predovšetkým rodiny s deťmi.
Ďalší deň bol zápasový deň, kde sme si obaja s priateľom prišli na svoje. Marek je veľký fanúšik L.A. Kings a ja, naopak, basketbalového klubu L.A. Lakers. Oba zápasy sa odohrávali v jeden deň a môžem povedať, že som nikdy nezažila niečo také nákazlivé a pri hokeji, aj mrazivé. A Lakers boli úžasní. Jeden z posledných zápasov, kde jednoznačne vyhrali. Mimochodom, na ich zápase sa to hemžilo známymi osobnosťami! Len niekoľko sedadiel od nás sedel aj David Beckham.
Deň po zápasoch sme strávili na Hollywood Hills, kde sme si okrem Griffithovej hvezdárne obzreli aj Hollywood Sign. Tu sme stretli aj niekoľko turistov zo Slovenska. Toto miesto sa stalo dôležitým aj z iného hľadiska. Napriek tomu, že na blogu vynechávam moje súkromie, toto jednoducho musím prezradiť: Marek ma požiadal o ruku! Ani si neviete predstaviť veľkosť môjho prekvapenia, ktoré som zažívala. Pred sebou som mala celé L.A., Hollywood a aj prekrásny prsteň v ruke môjho najmilšieho. Všetok pátos a klišé stavy som odhodila a zažila tak jeden z najkrajších dní z celej dovolenky. A to krásna dovolenka len začala...

Ešte predtým, ako bude nasledovať zopár fotiek, nedá mi nepripomenúť slová dvoch Blavákov, ktorých sme stretli na letisku v Londýne: "To idete do L.A.? Veď to je dedina!" Takže takto nejako vyzerá dedina:

Nasledujúca fotka znázorňuje kúsok z nášho jedálneho lístka počas pobytu v USA. Hriech by bolo neskúsiť pravý americký hamburger, ktorý bol mimochodom naozaj skvelý (a kalorický).
Jeden z dní v slnečnej L.A. sme strávili aj na tribúne Staples Center, kde sa odohrali zápasy NHL (L.A. Kings a Minnesota Wild) a NBA (L.A. Lakers a Utah Jazz). Atmosféra na oboch zápasoch sa nedá opísať slovami. Jednoznačne najkrajší športový zážitok, aký sme kedy mali.
Tesne pred odletom do USA som objednala celodenné lístky do areálu Universal Studios, ktorý sa nachádzal len pár minút jazdy metrom od Walk of Fame. Pokiaľ ste fanúšikom filmov, určite odporúčam. Vidieť autá z Knight Rider, Fast and Furious, ale aj miesta, kde sa natáčajú scény z filmov (napr. aj zo seriálu Zúfalé manželky), zažiť zábavné jazdy s Mimónmi, Simpsonovcami alebo s Jurassic Park bolo úplne šialenstvo.
Výstup ku Griffithovej hvezdárni nám z hotela trval cca hodinku, no naozaj sa oplatilo. Výhľad dole na L.A. (ale aj hore na nápis Hollywood) bol dychvyrážajúci. O to viac som nadšená, keď ma na tomto mieste Marek požiadal o ruku. A skoro by som zabudla.. nechýbalo aj moje Áno. :)

Pekný  deň prajem
Monika

3 komentáre:

  1. waaaau, neskutočne mega krásne fotky, musel to byť úžasny trip, gifko je super ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Waw, tak na začiatok vám chcem poblahožeľať k zasnúbeniu, viem si predstaviť aké to muselo pre teba byť emotívne náročné. :) Amerika, môj sen! Tie fotky sú prekrásne. Jedného dňa sa tam musím ísť pozrieť. Snívam o tom už dlhé roky a pevne verím, že raz sa mi to podarí. :) Ešte raz, veľmi pekný článok. Rozhodne pridaj viac.

    http://lamodaeanarchia.blogspot.com/

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ďakujem krásne za komenty. Ja som o USA počúvala väčšinou len od kamarátov, ktorí tam pracovali cez leto. No nestretla som nikoho, kto by tam išiel iba na dovolenku, užívať si ušetrené peniaze, preto sme si to s priateľom chceli vyskúšať. Keď sa ti podarí USA, určite bež! Je tam krásne, milí ľudia a na západnom pobreží aj krásne počasie. Silno odporúčam.

    OdpovedaťOdstrániť