Rome Diary

Leave a Comment
Aj keď trošku oneskorene, no predsa. Na konci júna sme sa s kamarátkou Lenkou, mojou mamou a /budúcou/ svokrou vybrali na babskú jazdu do Ríma. Predĺžiť si víkend v cudzom meste, vyspovedať sa z hriechov a hlavne, oddýchnuť si. Narozdiel od minuloročného výletu do Milána, mi Rím nesmierne učaroval. Svojou históriou, kultúrou, ľuďmi a, samozrejme, obchodmi. :) Pouliční predajcovia boli síce otravní, no nie až tak dotieraví ako v Miláne. 

Pre Lenku to bol vôbec prvý let, o to viac som sa snažila všetko zariadiť na jednotku. Objednať tip-top miesta v lietadle, objednať hotel v centre mesta, vidieť všetky známe-neznáme pamiatky Ríma. Odhliadnuc od búrky, ktorá nám chcela prekaziť nákupy oblečenia a taktiež rekonštrukcia fontány Di Trevi /na ktorú som sa nesmierne tešila/, dopadlo všetko na jednotku. 

Na fotkách nižšie uvidíte najznámejšie miesta v Ríme: Koloseum, námestie Navona, Panteón, Španielske schody, Ministerstvo kultúry /ktoré je prekrásne nielen zvonka, odporúčam zájsť aj na prehliadku dovnútra/, ďalej Vatikán /kde sme navštívili aj Vatikánske múzeá a Baziliku sv. Petra/. Mimochodom, okrem Baziliky sv. Petra odporúčam zájsť aj do iných bazilík a kostolíkov v centre Ríma. Každá je niečim špecifická a iná.

Keď sa povie Taliansko, predstavím si mafiánskeho krstného otca Roberta De Nira /môj najobľúbenejší film a kniha/. Predstavím si taliansky vidiek, chlapcov s nohavicami na traky, predstavím si harmonikára s čapicou na hlave, ktorý si privyrába pouličnými vystúpeniami. A takéto vystúpenia sme mávali pri hoteli denne /s hudbou zo soundtracku k Godfatherovi/. Myslím, že to bol môj najväčší highlight.




























Pekný deň
Monika 

0 komentárov:

Zverejnenie komentára